Kelionė į Kruonio HAE (Hidroakumuliacinė elektrinė)

Lapkričio 14 d. į Kruonio HAE išsiruošė Jaunieji Fizikai bei šio mokslo mylėtojai. Visą grupę lydėjo mūsų visų labai gerbiamas ir mylimas fizikos-matematikos mokytojas Rimvydas Miknevičius bei visada geros nuotaikos nestokojanti Auksė Dabulskienė.

12 val. pajudėjome iš mokyklos ir važiavome link mūsų pirmosios stotelės – Mergakalnio apžvalgos aikštelės. Mums atsivėrė nepakartojamas vaizdas: nuo kalno puikiai atsiveria Kauno Marių grožis bei puikiai matoma Paukščių sala. Tuomet autobusu pajudėjome link pagrindinės mūsų stotelės – Kruonio Hidroakumuliacinės elektrinės.

Atvykę į teritoriją buvome patikrinti ir pirmiausia keliavome į aukštutinį baseiną, kurio plotas 306 ha, o perimetras – 6,8 km. Po įdomaus pasakojimo keliaviome į apačią – HAE jėgainės pastatą. Įėję į vidų buvome supažindinti su jėgainės sandara ir struktūra. Pasak gido, turbinos-siurblio darbo rato diametras – 6,3 m. Esant 150 apsisukimų per minutę galingumas turbinos režime – 225 MW, siurblio režime – 217 MW.

Vienas įdomesnių faktų yra tai, jog elektrinė buvo statoma net 26 metus (nuo 1978 iki 2005). Galų gale pasibaigus ekskursijai išvykome namo į Akademijos miestelį ir esame be galo dėkingi mokytojui R. Miknevičiui už suteiktą progą apsilankyti Kruonio HAE.