REALI VERSLO PATIRTIS – DAR MOKYKLOS SUOLE

Gruodžio 7 d. „Lietuvos Junior Achievement“ šalies moksleivius, besimokančius pagal verslumo ugdymo „AcceleratorX“ programą, sukvietė į šurmulingą kasmetį jaunųjų bendrovių (JB) renginį ,,Kalėdinė eXpo 2019“. Šiais metais kvietimo į mugę sulaukė ir dvi mūsų gimnazijos jaunosios bendrovės – ,,TeARė“ bei ,,Gurgia pilvas“.

Šiais metais Kalėdinė mugė vyko Vilniaus Rotušėje. Ji kaip niekada sulaukė labai didelio jaunųjų verslininkų susidomėjimo – renginyje dalyvavo apie 70 jaunųjų bendrovių, joms atstovavo apie 280 moksleivių. Čia jaunosios bendrovės galėjo pristatyti ir parduoti savo dar mokyklos suole sukurtus produktus, susipažinti su verslo atstovais, tobulėti, augti.

Mūsų gimnazijos JB ,,TeARė“, vadovaujama prezidentės Austėjos Gilvickytės, siūlė mugės lankytojams įsigyti jų pačių pagamintas netradicines imbierines įvairių skonių arbatas, kurių pagrindas – imbiero ir medaus draugystė. Jaunosios verslininkės Ugnė Maziliauskaitė, Agnė Malinauskaitė ir Viltė Domeikaitė besidomintiems jų parduodamais gaminiais pristatė citrinų skonio arbatą „Žiemos limonadas“, apelsinų skonio – „Oranžinis tobulumas“, gvazdikėlių ir cinamono skonio – „Cinamoninis gvazdikėlio sapnas“ bei matcha skonio – „Smaragdinis dvelksmas“. Merginos mugei paruošė ir Kalėdų dovanoms skirtus arbatos rinkinius, juos dekoravo šventinėmis puošmenomis.

JB ,,Gurgia pilvas“ nariams svarbu sveika gyvensena. Jaunieji antrepreneriai Edgaras Mačiūta ir Kasparas Butkus, vadovaujami prezidento Tito Purono, mugės dalyvius kvietė įsigyti namų gamybos baltymais praturtintus batonėlius, kurie yra sveikos gyvensenos šaltinis. Bendrovėje taip pat dirba Martynas Simanynas ir Lukas Lazdauskis. Šiai bendrovei talkina buvęs mūsų gimnazijos mokinys Markas Montvilas, šiais metais išvykęs gyventi į JAV. Markas jau dabar profesionaliai fotografuoja, redaguoja nuotraukas, kuria logotipus ir maketus. ,,Jis labai pagelbėjo mūsų komandai (sukūrė logotipą bei profesionalius maketus), todėl jį laikome neoficialiu šeštuoju savo komandos nariu“ – sako bendrovės prezidentas Titas. 

Mugėje jaunųjų bendrovių verslo idėją, viziją, parengtą verslo planą, apipavidalintą stendą, produkto pristatymą – jo inovatyvumą, sukurtą pridėtinę vertę, atitikimą kliento poreikius, reikalingumą rinkoje, taikytas inovacijas, marketingo sprendimus, ateities planus vertino net 70 komisijos narių. Jie taip pat teiravosi, kaip išmoktas pamokas komandos nariai gali pritaikyti realiose verslo ar naujose situacijose. Jaunosios bendrovės taip pat išgirdo patarimų, kaip tobulinti gaminamą produktą, jo rinkodarą ir kt.

Mugės ir kiti verslumą ugdantys renginiai padeda mokiniams rasti sąsajas tarp to, ką jie išmoksta mokykloje, ir ką galėtų pritaikyti gyvenime. Tai padeda įgyti realią verslo patirtį dar mokyklos suole.

Štai keletas jaunųjų verslininkų įžvalgų, pasibaigus mugei:

- ,,Jau besiruošiant mugei gavome be galo daug patirties, koks iš tikrųjų yra verslas. Reikėjo parašyti daug elektroninių laiškų, bendrauti su žaliavų tiekėjais, sukurti produkto receptūrą, savo bendrovės įvaizdį ir t. t. Mugės metu pasisėmėme dar daugiau patirties. Dauguma pirkėjų noriai bendravo, o tai lavino mūsų komunikacijos sugebėjimus. Komisijos nariai prie stendo domėjosi mūsų produktais, patarė, kaip juos galėtume patobulinti, diskutavo apie ekonominius planus, įmonės perspektyvas ir siekius“ (Titas Puronas)

- ,,Man labai patiko mugė, kurioje dalyvavo mūsų komanda. Buvo labai smagu bendrauti su klientais, įveikti iškilusias problemas ir uždirbti pirmuosius eurus. Renginyje įgyta patirtis tikrai pravers gyvenime“ (Edgaras Mačiūta)

 

 

Parengė ekonomikos mokytoja D. Makutėnienė