Ugdymo dienos „Aukime kartu“

Akademijos Ugnės Karvelis gimnazijos filosofija „Augame, nes Ugdymas Kuria Galimybes“ atgijo bendrose mokinių veiklose. Pirmą kartą Gimnazijoje vyko integruotam ugdymui skirtos veiklos sausio 3-4 dienomis. Mokiniai rinkosi veiklas ir mokytojus, kurių organizuojamose veiklose norėjo dalyvauti, o mokytojai kūrė užduotis grupėms, kuriose  dirbo įvairaus amžiaus ugdytiniai.   Kaip mums sekėsi augti kartu...

 

Pradinių klasių mokytoja Vilma Lisauskė džiaugiasi, kad ketvirtų klasių mokiniai šias dvi dienas ne kartą svečiavosi vieni pas kitus. Mokiniams patiko dirbti su išmaniaisiais telefonais bei geriau įvaldyti informacinių technologijų naujoves: informacijos paiešką, Kahoot, išmaniąsias pelytes.

2 b klasės mokiniai  ir mokytoja Daiva Petkevičienė pasirinko temą „ Metų šventės“. Naudodami interaktyvią programėlę „Laimės ratas“ susiskirstė grupėmis, išsirinko šventes ir iškeliavę į 408 kabinetą „pasimatavo abiturientų suolus“. Naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais antrokai mokėsi rinkti ir kaupti informaciją apie įvairias šventes. Vėliau šią surinktą informaciją iliustravo ir sukūrė sieninius pranešimus savo pasirinkta tema.

 

Tikybos mokytoja Renata Markevičienė pasidžiaugė: „Labai pasisekė, kad į projektą "Partizanai ir jų misijos" rinkosi berniukai. Buvo įdomu juos ryto tamsoje išsivesti į mišką ir papasakoti partizaninio judėjimo istoriją. Kitą dieną visi rinko medžiagą apie partizanus iš įvairių knygų, vėliau išėjome pasivaikščioti ir savo veiklą užbaigėme gerdami arbatą bei valgydami „kareivišką“ košę. Trūko tik laužo.“

 

Fizikos mokytoja Laimutė Pupelienė organizavo projektinę veiklą „Fizikos laboratorija“. Mokiniai atliko tiriamuosius – praktinius darbus. Pirmąją dieną tyrinėjo elektros srovės stiprio priklausomybę nuo srovės šaltinio savybių, laidininkų kiekio grandinėje bei jų jungimo būdus. Antrąją dieną buvo tyrinėjami šviesos reiškiniai: atspindys, lūžimas. Gavus šviesos spektrą laboratorijos sąlygomis, jis buvo leidžiamas per šviesos filtrus. Per šviesos filtrus buvo leidžiama ir balta šviesa. Paskutinio užsiėmimo metu mokiniai pasidalijo įspūdžiais, aptarėme sėkmes bei nesėkmes, pasidžiaugėme gautais rezultatais

 

Projektas "Kai chemija draugas..." vyko su chemijos mokytoja Dale Mikalauskiene. Projektą rinkosi 5-6 klasių mokiniai ir viena II g mokinė. Iš viso buvo 24 mokiniai. Per dvi projekto dienas atlikome 4 eksperimentinius darbus: 1. Varškės sūrelių rūgštingumo nustatymas 2. Gaiviųjų gėrimų („Coca-Colos“ ir „Sprite“) tyrimas 3. Krakmolo grūdelių dažymas jodu ir mikroskopavimas. 4. Dėmių ir apnašų nuo papuošalų ir stalo įrankių valymas. Mokiniai naudojo įvairias laboratorines priemones bei paprastas buitines medžiagas. Mokinių nuomone, abi dienos praėjo smagiai, buvo naudinga sužinoti, kaip įvairiais būdais galima tyrinėti kasdienės aplinkos medžiagas. Gauti  rezultatai buvo puikūs. Technologijų mokytoja Lineta Česnauskienė pasidalino įspūdžiais apie projektinę veiklą „Pynimo technologija“: „5-6 klasių mokiniai susipažino su pynimo technologijos priemonėmis ir medžiagomis, aptarė šios technologijos panaudojimo galimybes. Mokiniai mokėsi pinti įvairius mazgus ir kūrė aksesuarus – apyrankes ir raktų pakabukus. Projektinė veikla mokiniams patiko - džiaugėsi galimybe susikurti dovanas ne tik sau, bet ir savo artimiesiems bei draugams“

 

Mokiniai, sausio 3-4 d. pasirinkę projektinę veiklą „Gimnazijos istorija: susipažįstu ir kuriu pats“, dirbo kartu su lietuvių kalbos mokytoja Daiva Mačijauskiene. Visi drauge turėjo galimybę paskaityti gimnazijoje leisto laikraščio „45 minutės“ numerius, kurio patys seniausi egzemplioriai išleisti daugiau nei prieš dešimtmetį (2009 m.). Skaitydami laikraščių publikacijas mokiniai sužinojo daug įvairių faktų apie gimnaziją, jos tradicijas, buvusius gimnazijos mokinius bei mokytojus. Taip pat mokiniai patys išbandė žurnalisto darbą - ėmė interviu, rašė straipsnius, vykdė apklausas ir išleido savo sienlaikraštį, kurį paskaityti galima 3 a. fojė.

 

Ugdymo dienoms „Aukime kartu“ buvo pasiūlytas ir geografinio tako projektas (mokytoja Aistė Vilimė). Geografinis takas – organizuota geografijos mokymosi vietų sistema aplinkoje, įrodanti, kad geografija yra visa apimantis, paslankus, perspektyvus mokslas. Dvi ugdymosi dienas mokiniai, dirbdami grupėse, aptarė sąlygas, leidžiančias Akademijos miestelio apylinkėse sudaryti geografinį taką, pažymėjo žemėlapiuose 10 geografinių stotelių, geografinėse stotelėse numatė darbo tikslą, galimus atlikti tyrimus ir reikalingas darbui priemones. Mokinių sudaryti geografiniai takai žemėlapiuose buvo vedami per vertingas landšaftines, urbanistines, biogeografines, gamtines vietas, kuriose įmanoma teorines žinias perkelti į realybę. Projektui pasibaigus, jo dalyviai prasitarė laukiantys pavasario, kada geografinius takus galės išbandyti

 

Mokinių atsiliepimai:

 „Man labai patiko, kad buvo galima pailsėti nuo mokslų, bet tuo pačiu nuveikti kažką naujo, naudingo bei įdomaus. Galėtų būti ir daugiau tokių dienų. (Urtė, 8a)

„Projekto metu įgijau laikraščio maketavimo, straipsnių rašymo patirties. Be to, sužinojau daug faktų apie savo gimnaziją. Norėčiau, kad būtų ir daugiau tokių dienų“. (Eglė, 8a)

"Buvo labai smagu ir įdomu dalyvauti projekte. Sužinojau daugiau apie mokyklą, mokytojus bei buvusius mokinius, kurie šiandien yra garsūs visoje Lietuvoje". (Kristupas, 8a).

 

Keramikos mokytoja Virginija Laužadienė su mokiniais kūrė įvairiausius darbus, kurie dar tik pasiekė keramikos krosnį. Laukiame rezultatų.

 

Veiklų gimnazijoje įvairovė leido mokiniams pasirinkti, kuo jie nori užsiimti: plastilino gamyba, šeimos biudžeto skaičiavimu, Oliverio Tvisto pasaulio pažinimu, geografiniais atradimais, inercinių lėktuvų gamyba, Vokietijos pažinimu, dalyvauti žiemos žygiuose, vykti į istorines ar gamtines keliones.

 

Tikimės, kad šios veiklos padėjo atskleisti ne tik mokslo pasaulio įvairovę, bet ir pažinti gimnazijoje besimokančius jaunesnius ar vyresnius mokinius bei draugiškai dirbti bendrose grupėse.

Gimnazijos administracija